niedziela, 17 marca 2013

Na poniedziałku osłodę...

Ciasto gruszkowo-imbirowe!

To ciasto miałam okazje poznać dzięki koleżance ze studiów. Jak się okazało, przepis został zaczerpnięty z przeuroczej strony kwestiasmaku.com, z której sama zaczęłam chętnie korzystać, nie tylko przy pieczeniu akurat tego ciasta :) 

Ciasto jest bardzo szybkie i łatwe do przygotowania. Ja dodałam do przepisu oryginalnego odrobinę ekstraktu waniliowego i zmniejszyłam ilość jajek o jedno, dzięki czemu ciasto wyszło nieco gęściejsze.

Potrzebujemy:


175 g mąki 
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
200 g masła
175 g cukru
1 łyżka świeżo obranego i startego imbiru
3 jajka (ja zmniejszyłam ilość do 2)
2-3 gruszki, obrane i pokrojone w plasterki


Ja zaczęłam od przygotowania formy, wiec wysmarowałam ją odrobiną masła i obsypałam mąką. Następnie, do dużej miski wsypałam podaną ilość mąki, dodałam masło rozdzielając je na drobne kawałeczki. Do tego dosypałam wszystkie suche składniki  czyli cukier, proszek i sodę. Dodałam także imbir.

To wszystko zaczęłam miksować na najwolniejszych obrotach, a kiedy utworzył się z tego taki wilgotny "piasek" dolałam jajka z małą łyżeczką ekstraktu waniliowego. Jak tylko składniki się pomieszały w jednolitą masę, przełożyłam ciasto do formy i pookładałam na wierzchu plasterki gruszek. Wierzch posypałam odrobina cukru - dzięki temu zapieka się na chrupiącą, karmelowa skorupkę :)

Ciasto siedziało w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 40 minut, rozsiewając niesamowity zapach po całym mieszkaniu :)

Polecam wszystkim zajrzeć na kwestiasmaku.com i nacieszyć oczy wieloma wspaniałościami!
Tak wiec wszystkiego słodkiego na jutrzejszy poniedziałek!
ANIA

Pomysł na ciasto zaczerpnięty ze strony: kwestiasmaku.com.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz