środa, 27 marca 2013

Manicure - co w trawie piszczy?

Witajcie Kochani!



Nabyłam dzisiaj nowy lakier do paznokci i koniecznie musiałam go wypróbować! Przy okazji zabrałam się do "grubszej" roboty i zrobiłam sobie pełny manicure frezarkowy, wiec może od niego zacznę. Wiecie jaki to rodzaj  manicure'u?
  
 

Manicure frezarkowy można co prawda wykonać jedynie w profesjonalnych salonach, ale pomyślałam, że może opowiem na co warto zwrócić uwagę udając się na taki zabieg.


Jak sama nazwa wskazuje, manicure wykonuje się za pomocą urządzenia zwanego frezarką przy użyciu rożnego rodzaju frezów. Frezy mogą mieć rożne kształty, np. walcowate z jednorazowymi papierowymi nakładkami, stożkowe czy tez kuleczki (te ostatnie przypominają wyglądem sondę, która jest na zdjęciu). Za pomocą tego urządzenia  można pięknie pozbyć się skórek bez potrzeby ich wycinania. Końcówka lekko peelinguje skórki, dlatego nie pobudza ich do ponownego odrastania, jak w przypadku, gdy używamy cążek.


Jeśli udajemy się na taki zabieg do salonu, oprócz oczywistej higieny narzędzi  warto zwrócić uwagę na jedną bardzo ważną rzecz. To, czy nasz manicure będzie zabiegiem udanym, zależy w głównej mierze od tego, jak osoba wykonująca zabieg trzyma i prowadzi frez wokół paznokcia. Frez nie powinien na zadnym etapie zabiegu dotykać płytki. Jeśli używany jest frez walcowy z papierowa nakładką (tzw. mandrel), ważne jest aby stylistka trzymała frez pod kątem prostym do paznokcia. Wtedy powierzchnia ścierna nie styka się
z płytką i nie uszkadza jej. Jeśli jest to frez w kształcie kuleczki, również powinien być prowadzony
w sposób  który wyklucza uszkodzenie płytki. Przy manicurze frezarkowym bardzo łatwo ją nadwyrężyć. Często zdarzyło mi się widywać klientki, które przychodziły (z już odrośniętym) wyżłobionym na paznokciu rowkiem w kształcie skorek. Przy takim uszkodzeniu paznokcia, musimy bardzo długo czekać aż taki rowek zrośnie z całej długości płytki i borykamy się z niezbyt estetycznym wyglądem lakieru, który takiego wyżłobienia niestety nie wyrówna. Chyba, że w niezliczonej ilości warstw.

Jeśli paznokcie są polerowane, warto zwracać uwagę przy kolejnych wizytach również na ten etap zabiegu. Jeżeli przy każdym zabiegu płytka będzie polerowana w całości, będzie to prowadzić do konsekwentnego jej osłabiania. Powierzchnia wypolerowana przy jednym zabiegu i wypolerowana powtórnie przy kolejnych będzie po prostu coraz to cieńsza. Dlatego jeśli pozwalamy sobie na polerowanie paznokci, przy kolejnych zabiegach powinna być polerowana tylko cześć paznokcia która odrosła.

Jeśli jesteśmy zmuszone wycinać skórki, zwracajmy uwagę na to aby przy tej czynności nas nie zacięto.  Często, bardzo maleńka ranka potrafi przysporzyć sporo kłopotu i utrudnić późniejsze nakładanie lakieru. 

A jeśli o nakładanie lakieru chodzi, to absolutnie niedopuszczalnym błędem jest zalewanie skórek lakierem. Czasem wiadomo, ręka lekko zadrży, klientka czasem się poruszy - zdarzyć może się każdemu. Moim zdaniem jednak, jest to obowiązek manicurzystki, aby taki "defekt" usunąć zanim opuścimy gabinet. Kolejna rzeczą, która bardzo przedłuża manicure to zabezpieczenie lakierem wolnego brzegu paznokcia. Jeśli zabezpieczymy brzeg kolorem i lakierem nawierzchniowym/wykańczającym możemy przedłużyć żywotność lakieru nawet o kilka dni. 


Ja dzisiaj, pokusiłam się nawet o peeling dłoni i porządne nawilżanie dobrym kremem. Można powiedzieć, małe spa dla dłoni :) Oczywiście użyłam domowego peelingu z sola i miodem, o którym wspomniałam niedawno. Dłonie pozostają po nim gładkie na dosyć długo :) Na zdjęciach obok peelingu, zadarta skórka
i efekt po wyfrezowaniu :)


A jakie Wy macie sposoby na manicure i pielęgnację dłoni? Bardzo czekamy na dyskusje w komentarzach, więc zapraszamy!

A na koniec efekt końcowy mojej dzisiejszej pracy :)


ANIA


5 komentarzy:

  1. o, moje paznokcie niestety nie są tak dopieszczane ;)
    chociaż po tym, co przeczytałam chyba wezmę się za siebie :D
    śliczny efekt!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi milo, ciesze sie jesli choc odrobine pomoglam lub zachecilam :) Ja mam na punkcie paznokci fizia, wiec musza byc absolutnie dopieszczone :) Powodzenia! ANIA

    OdpowiedzUsuń
  3. 43 yr old Executive Secretary Thomasina Laver, hailing from Port Hawkesbury enjoys watching movies like "Corrina, Corrina" and Metal detecting. Took a trip to Historic Centre of Salvador de Bahia and drives a Accent. kontynuuj czytanie

    OdpowiedzUsuń
  4. 42 year-old Senior Editor Leland Laver, hailing from Saint-Hyacinthe enjoys watching movies like Godzilla and Motor sports. Took a trip to Major Town Houses of the Architect Victor Horta (Brussels) and drives a Ferrari 250 GT SWB Speciale Aerodinamica. odwiedz strone

    OdpowiedzUsuń